Hibaüzenet

Warning: unlink(/var/www/clients/client19/web26/web/sites/default/files/css/follow.css): Permission denied drupal_unlink() függvényben (/var/www/clients/client19/web26/web/includes/file.inc 2282 sor).

A haj számára nélkülözhetetlen vitaminok

Hajunk állapotát nagyban befolyásolja, hogy milyen ételeket fogyasztunk. A hajhagymák vitamin vagy nyomelem hiánya hajhulláshoz, matt, száraz, töredezett vagy éppen túl zsíros haj kialakulásához vezet. Kiváltó ok lehet a hiányos vagy vegetáriánus táplálkozás, diéta, felszívódási rendellenesség, antibiotikus kezelések. Törekedni kell azonban arra, hogy lehetõség szerint a szükséges mennyiség ne szintetikus úton, hanem természetes formában kerüljön be a szervezetbe, tehát zöldségekbõl és gyümölcsökbõl.



Hajtápláló vitaminok:

A vitamin
A toxinok ellenszere, mert antioxidáns hatású. Hozzájárul a szem, a bõr, a haj, a fogak és fogíny egészségének megõrzéséhez mert fejlõdésükben fontos szerepet játszik. Hatására a haj sima és bársonyos lesz. Hiányának jelei: a haj és a bõr szárazsága, a körmök elvékonyodnak, töredeznek és deformálódnak. Vigyázat: túl sok A vitamin bevitele viszont hosszú távon hajhulláshoz, májkárosodáshoz vezet, mivel elraktározódik a szervezetben!
Természetes forrásai: sárgarépa, sütõtök, tengeri halak, tojás sárgája, tej, vaj, belsõségek.

B-vitaminok
Erõsítik és táplálják a hajat, csökkentik a korpásodást, szabályozzák a faggyútermelést, aktiválják a hajhagyma anyagcsere-folyamatait. Védik a hajat a hajhullástól, és az õszüléstõl. Segítenek a gyulladások kivédésében, egészségesen tartják a fej bõrét.
Természetes forrásai: élesztõ, hal, tojássárgája, dió, mogyoró, hüvelyesek, búzacsíra.

Biotin (H-vitamin)
Részt vesz a fehérjék, zsírok, szénhidrátok anyagcseréjében. A hajat egészségesebbé, a körmöket erõsebbé teszi. Hiánya fáradtsággal, étvágyvesztéssel, bõrproblémákkal, vérszegénységgel, érzészavarokkal, koleszterinszint emelkedéssel járhat.
Természetes forrásai: élesztõ, tojássárgája, dió, mogyoró, máj, zöldségek, diófélék, hal, tej, teljes kiõrlésû gabonafélék

C vitamin
Antioxidánsként növeli a haj ellenálló képességét, elõsegíti a vas elszívódását. A szervezet nem képes elraktározni, ezért minden nap folyamatosan pótolni kell.
Természetes forrásai: paprika, citrusfélék, csipkebogyó, káposzta, kivi.

E vitamin
Erõteljes antioxidáns, óvja a szív és érrendszer, továbbá az immunrendszer egészségét, erõsíti a kapilláris erek falát, szebbé teszi a hajat és a bõrt. Hiánytünetek: izomgyengeség, fénytelen haj, vetélés, prosztatabántalmak.
Természetes forrásai: Növényi olajok, tojássárgája, teljes kiõrlésû gabonakészítmények, búzacsíra, leveles zöldségek, olajos magvak, hüvelyesek, margarin.

Hajtápláló ásványi anyagok és nyomelemek:

Vas
Hiányában csökken a hemoglobintermelés, a vér nem lesz képes elegendõ oxigént szállítani, ezért az izmok munkavégzõ képessége csökken. Tünetei: vérszegénység, fáradékonyság, hajhullás, gyengeség, erõteljes szívdobogás). Vashiány léphet fel a szükségletnél kisebb bevitel (pl. vegetáriánusoknál, hiszen a hús jelentõs vas forrás), felszívódási zavarok vagy különbözõ vérzések (erõs menstruációs vérzés) miatt, de sportolóknál is gyakori.
Természetes forrása: húsok, tojás, máj, spenót, zöld növények.

Cink
A cink minden sejtben az anyagcsere nélkülözhetetlen eleme, mivel több, mint 200 féle enzim alkotója. Fontos elem a bõr és a haj egészségének megõrzésében. Hiánya esetén a haj elvékonyodik és hullik, elégséges cinkbevitelkor pedig megerõsödik, és gyorsabb növekszik.
Természetes forrásai: hús, osztriga, búzacsira, sörélesztõ, tökmag, napraforgó, tojás.

Jód
A pajzsmirigy-hormonok termeléséhez elengedhetetlen a megfelelõ jód-ellátottság. Ezek a hormonok a szervezet összes sejtjének aktivitását befolyásolják. Alapvetõen a sejtek oxigén felvételét segítik elõ, ezáltal a táplálék fõ elemeinek (zsírok, szénhidrátok, fehérjék) sejtszintû hasznosítását szabályozzák. Hiánya szellemi és fizikai elmaradottsághoz, golyvához és csökkent pajzsmirigymûködéshez vezet.
Természetes forrásai: Tengeri halak, tengeri só, zöldségek.

Réz
Kizárólag az enzimek mûködésének biztosításán át vesz részt a biokémiai folyamatokban, ugyanis ez a nyomelem nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az anyagcserét szabályozó enzimek zavartalanul végezhessék munkájukat a testben. Rézhiányban a vas nem tud beépülni a hemoglobinba, tehát vérszegénység alakul ki, emellett gyengül az immunválasz, csökken az érfalak rugalmassága, növekszik a vér LDL-koleszterinszintje. Ez utóbbi az érelmeszesedés egyik hajlamosító tényezõje. A réz részt vesz a melanin képzésében, így fontos a megfelelõ bõr és haj pigmentációhoz is. Ezen kívül javítja a haj szerkezetét, hiányában feltöredezik.
Természetes forrásai: teljes kiõrlésû termékek, hüvelyesek, dió, mogyoró, aszalt gyümölcsök, élesztõ.

Szelén
Hatását tekintve antioxidás, rákmegelõzõ. Különbözõ enzimek alkotórésze, ezáltal véd a szabadgyökök ellen, nélkülözhetetlen a pajzsmirigyhormon termelõdéséhez. Hiánya esetén a jódhiányhoz hasonló tünetek jelentkeznek, emellett gyengül az immunrendszer, gyakorivá válnak különbözõ fertõzések, hullik a haj. Fontos! Túladagolás hajhullást okoz!
Természetes forrásai: Hús, búzacsíra, brazil dió, barna rizs (gabonafélék).

Kalcium
A kalcium, támogatja a csontok egészséges fejlõdését, megelõzi a csontritkulást. Nagy szerepet játszik az emberi szervezetnél a haj - struktúrájának építésében fontos szerepe van - , a köröm és a bõr állapotának javításában. Ajánlott a kalciumot magnéziummal együtt szedni, mert ez utóbbi nélkül a kalcium nem tud a megfelelõ helyre beépülni, így a csontok, a fogak és a haj helyett a puha kötõszövetben rakódik le.
Természetes forrásai: tej, sajt, túró.

Magnézium
Az idegek, az izmok és számos enzim hatékony mûködése lehetetlen nélküle. A magnéziumnak idegnyugtató hatása van, ezért stresszoldó. A stresszrõl pedig köztudott, hogy a hajra nagyon rossz kihatása van. Ezenkívül segíti a kalcium beépülését.
Természetes forrásai: alma, citrom, grépfrút, füge, mandula, dió, kukorica.

Foszfor
Részt vesz az energiatermelõ folyamatokban, hozzájárul az erõs fogak és csontok kialakulásához. A foszfor származékai a sejten belüli ingerület (információ) átvitelhez szükségesek, így minden sejt (pl. az idegsejt és a hajhagymák) helyes mûködésének alapja. Szervezetünk a tartalékenergia egy részét foszforvegyületek formájában raktározza.
Természetes forrásai: Szinte minden élelmiszerben megtalálható kisebb-nagyobb mennyiségben. Hiányállapotával nem is igazán kell számolni, mert az élelmiszeripar - elsõsorban savanyító adalékanyagként - egyre több foszfort használ fel, általában foszforsavként.

Kén
Segít az agy normális mûködéséhez szükséges oxigénegyensúly fenntartásában. Nélkülözhetetlen az egészséges haj bõr és körmök felépítésében szerepet játszó keratin nevû fehérje elõállításához. Közremûködik a máj epeelválasztásában, és a baktériumfertõzések leküzdésében.
Természetes forrásai: tojás , lencse, sertés-marhahús, vörös vesebab, zöldborsó.

Kálium
A nátriummal együtt a káliumionok szabályozzák a szervezet vízegyensúlyát, felelõsek a bõr víztartalmáért, továbbá kihatással van a szívritmusra. Szükséges a sav-bázis egyensúlyhoz, idegrendszeri ingerületek átviteléhez, izommûködéshez, sejtek energiaellátásához.
Természetes forrásai: zöld levelû fõzelékfélék, burgonya, torma, paradicsom, dinnye, citrusfélék, banán, napraforgómag, mentalevél

Folsav
Nélkülözhetetlen a vörösvértestek képzõdéséhez, a szervezet sejtjeinek osztódásához, az aminosavak anyagcseréjéhez és a nukleinsavak szintéziséhez. Javítja a vasfelszívódás hatásfokát. Fontos szerepet tölt be a terhesség ideje alatt, mivel az embrió gerinciét lezáró folyamat csak a folsav jelenlétében megy végbe hibátlanul. A folsav B-vitaminnal együtt késlelteti a haj õszülését.
Természetes forrásai: máj, élesztõ, a zöld levélzöldségek, hüvelyesek, olajos magvak. A hajhullás és az õszülés mellett a legtöbb bosszúságot a korpásodás okozza.

Mangán
Minden szövetünkben elõfordul, de a májban van belõle a legtöbb, ezen kívül még a csontokban, vesében található meg nagyobb mennyiségben. A mangán enzimek aktivátoraként mûködik, mind a szénhidrát, mind a zsíranyagcserében szerepet játszik, de a fehérje, DNS, RNS, inzulin szintézisében is részt vesz. Hiánya bõrkiütéseket, hajszínvesztést, a haj és körömnövekedés csökkenésével járhat.
Természetes forrásai: Zöld levelû fõzelékfélék, borsó, répa, szemes gabonafélék, tojássárgája, dió.

A haj számára nélkülözhetetlen a fehérje!

A haj kb. 98%-a fehérje, ezért jelentkezik a vegetáriánusok egy részénél, vagy drasztikus diétát alkalmazóknál hajhullás. Amikor nem viszünk be elegendõ mennyiségû fehérjét, a szervezet megpróbál takarékoskodni, ezért leállítja a hajszálak növekedését, így azok átkerülnek a pihenõ fázisba. Ennek eredményeként 2-3 hónap múlva garantáltan jelentkezik a a hajhullás.

Azonban a túlzott fehérjefogyasztás is káros, mivel a szervezetet savassá teszi, és a vesék a savat kalciummal választják ki, amelyet a szervezet a hajtól és a körömtõl von el. A szervezet fehérjeszükségletét alacsony zsírtartalmú élelmiszerekbõl (pl.: baromfi, hal) kell fedezni. A magas koleszterintartalmú ételek (vörös húsok) megváltoztatják a fejbõr pH-értékét, így korpásodás kialakulásához is vezet túlzott fogyasztásuk.

A belsõ táplálás mellett külsõ regenerálásra is szüksége van szépségünk koronájának!

A hajápolási termékek piacán igazi különlegességnek számít hajregeneráló termékcsaládunk. A hajpakolás alkalmazható nappal, de éjszakára is. Lefekvés elõtt a laza, illatos, hatóanyagokkal dúsított hajolajat vigyük fel a hajra, finoman nyomkodjuk a hajszálakba, masszírozzuk be a fejbõrbe. Nappal tehetünk egy mûanyag fejfedõt a hajunkra, éjszakára egy használaton kívüli sapkát, majd 6 - 8 óra hatóidõ után reggel mossuk le. A meleg közeg alatt kitágulnak a pórusok, és magukba szívják a hatóanyagokat. A haj egészségesen fénylõ, selymes, dús hatású lesz!